برای آفرینش یک نهال عدالت دل هزاران طلحه و زبیر را باید شکست و اینک این ما هستیم و تلاش سایبریمان در آفرینش نهال عدالت ...


Admin Logo
themebox Logo



تاریخ:پنجشنبه 24 تیر 1389-12:16 ب.ظ

نویسنده :کاربر

ولایت



نظرات() 

تاریخ:پنجشنبه 24 تیر 1389-10:15 ق.ظ

نویسنده :کاربر

آخرین حضور هاشمی در نماز جمعه تهران

رابر برخی شنیدها دفتر آقای هاشمی در حال تهیه بیانیه ای به مناسبت آخرین حضور ایشان در نماز جمعه تهران می باشد . قرار است در این بیانیه بر محورهای مطرح شده از سوی آقای هاشمی در نماز جمعه مذکور که در تقویت و همسویی با جریان فتنه مطرح شد تاکید گردد. ضمنا از رفع بعضی از خواسته ها توسط مقام معظم رهبری تقدیر وتشکر گردد. برابر همین گزارش مقرر است در این بیانیه نسبت به وضعیت فعلی کشور (سیاسی و اقتصادی) به شدت سیاه نمایی و اوضاع کشور بشدت بحرانی تلقی شود.



http://www.rajanews.com/Files_Upload/3271.jpg



خشم فائزه


http://rayeman.files.wordpress.com/2009/06/faezeh.jpg

بعد از  انتشار خبر پخش بیانیه آقای هاشمی مبنی بر صدور بیانیه به مناسبت آخرین حضور در نماز جمعه، فائزه هاشمی به شدت نسبت به تقدیر و تشکر هاشمی از مقام معظم رهبری در خصوص رفع مشکلات و تدبیر ایشان ابراز مخالفت شده است


نظرات() 

تاریخ:پنجشنبه 24 تیر 1389-10:09 ق.ظ

نویسنده :کاربر

پاسخ سید حسن به خاتمی

 
من ممكن است به نحوه عملكردها انتقاداتی داشته باشم اما شما به دنبال سرنگونی نظام هستید و من حاضر نیستم با طناب پوسیده شما به داخل چاه بروم. من به ولایت فقیه اعتقاد دارم اما شما نشان داده‌اید كه در این‌باره صادق نیستید...."
 
البرز: سایت خبری جهان نیوز وابسته به زاکانی نماینده مجلس در مطلبی مدعی شد که سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و محمد خاتمی که این سایت او را با حروف اختثاری م.خ معرفی کرده است درباره موضوع آینده کشور و بحث ولایت فقیه دچار اختلاف نظر شده اند.
 
این سایت نوشت: مرد خاكستری ‌این روزها برای تعیین تكلیف درباره رهبری اصلاحات فعالیت‌ خود را دوچندان كرده است.

"م.خ" كه به مرد خاكستری و پشت‌ پرده جریان‌ اصلاحات شهرت دارد،‌ در دیداری با نزدیكان حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی از آنان خواسته تا تلاش خود را برای حضور فعالانه‌تراو در عرصه سیاسی و به ویژه درگیری با جریان اصولگرا بیشتر كنند.

برپایه این گزارش وی از نزدیكان نوه امام (ره) خواسته تا به او وعده داده شود تا اگر او باردیگر به صحنه مجادلات سیاسی وارد شود رهبری اصلاحات را به وی بسپارند.

مرد سایه نشین جریان  اصلاحات گفت:‌".... اگر سید حسن خمینی بپذیرد و به میدان بیاید من او را رهبر اصلاحات می‌كنم....."

پاسخ حجت‌الاسلام سید حسن خمینی به مرد خاكستری نیز خواندنی است.
 
این سایت سپس ادامه داد: وی پس از دریافت وعده‌ و وعید‌های "م.خ" گفت:‌".... من ممكن است به نحوه عملكردها انتقاداتی داشته باشم اما شما به دنبال سرنگونی نظام هستید و من حاضر نیستم با طناب پوسیده شما به داخل چاه بروم. من به ولایت فقیه اعتقاد دارم اما شما نشان داده‌اید كه در این‌باره صادق نیستید...."

جریان‌های مشكوك داخلی همراه با اپوزیسیون خارجی تلاش گسترده‌ای در سوا‌ستفاده از شخصیت حجت‌الاسلام ‌ سید حسن خمینی دارند و در جلسات و محافل خود نحوه همراه سازی وی با دیدگاه‌های خود را مرور و بازخوانی می‌كنند.
 
گزارش البرز حاکی است سیاست دلجویی غیرمستقیم از سیدحسن خمینی بعد از توهین های مکرر به او که از سوی سایتهای همفکر نظیر این سایت بعد از برگزاری مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی انجام شد قابل پیش بینی بود اما اینکه چرا بار دیگر محمدخاتمی هدف حملات لفظی اینچنینی قرار گرفته است جای سوال و تردید است.


نظرات() 

تاریخ:پنجشنبه 24 تیر 1389-10:01 ق.ظ

نویسنده :کاربر

.

وقتی حسین (ع) در صحنه است ،

 

اگر در صحنه نیستی ، هر کجا می خواهی


باش ،

 

چه ایستاده به نماز ،

 

چه نشسته بر سر سفره ی شراب... .

 

شهید گلستانی.



نظرات() 

تاریخ:پنجشنبه 24 تیر 1389-09:01 ق.ظ

نویسنده :کاربر

دشمنان در 20 سال گذشته بر روی افراد دخیل در فتنه كار كردند

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی‌(ره)با تاكید بر اینكه فتنه اخیر پس از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد اما طی 20 سال گذشته دشمنان بر روی افراد دخیل در این فتنه كار كردند، خاطرنشان كرد: یكی از عوامل مؤثر در فتنه این بود كه آگاهی نخبگان نسبت به اسلام وانقلاب‌اسلامی ضعیف بود.
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی‌(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سؤال كه آیا 2 سال پیش این فتنه را پیش‌بینی كرده بودید؟ گفت: افراد دخیل در این فتنه طی چند سال گذشته مسئولیت‌های بالایی در جمهوری‌اسلامی داشتند و كسانی در بین آنان بودند كه لباسشان نماد دینی داشت، اما سخنانی را از آنان شنیدیم كه ضددینی بود.

وی با طرح این سؤال كه آیا احتمال نمی‌دهید كه به 2 سال بعد نیز افراد خوشنام‌تری اینگونه اقدامات فتنه‌جویانه را انجام دهند؟‌، خاطرنشان كرد: دشمنان و مخالفان نظام جمهوری‌اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب‌اسلامی به دشمنی پرداختند، اما طی چند سال گذشته با حركات سنجیده‌تر به فتنه اخیر رسیدند كه تحركات مردم آگاه كشورمان فتنه آنها را با شكست روبرو كرد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با تاكید بر اینكه فتنه اخیر پس از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد اما طی 20 سال گذشته دشمنان نظام اسلامی بر روی افراد دخیل در این فتنه كار كردند، خاطرنشان كرد: یكی از عوامل مؤثر دخیل در این فتنه این بود كه شناخت و آگاهی نخبگان نسبت به اسلام، انقلاب‌اسلامی و اهداف آن ضعیف بود.

وی افزود: شاید اساتید و یا نخبگانی هنوز بدون غرض از فتنه اخیر حمایت می‌كنند و این نشان‌دهنده آن است كه این نخبگان ریشه‌های فكری و بنیادی ضعیفی دارند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی‌(ره) با تاكید بر اینكه بسیاری از مسئولان خوب ما نسبت به اصلی‌ترین مسئله انقلاب‌اسلامی آگاهی كامل ندارند، تصریح كرد: اصلی‌ترین مسئله انقلاب‌اسلامی ولایت‌فقیه است و آیا همه مدیران كشور به این امر مهم اعتقاد دارند؟

آیت‌الله مصباح‌یزدی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: روحانیون قشری از جامعه بودند كه با نظام سابق مخالف بودند، اما در این میان نقش یك روحانی بسیار برجسته بود و امام‌خمینی(ره) توانست از موقعیت‌های پیش‌رو نهایت استفاده را كرده و در نهایت روحانیون در صف اول مخالفت با نظام شاهنشاهی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینكه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم خواستند تا پاداش امام‌خمینی(ره) را با توجه به چند دهه فشار و تبعید ایشان دهند، خاطرنشان كرد: بعضی از افراد تصور می‌كنند كه مقام رهبری تشریفاتی است و مردم رهبری را به امام‌خمینی(ره) پاداش داده‌اند، پس سایر دستگاه‌های نظام نباید كاری با رهبری داشته باشند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی‌(ره) اظهار داشت: مقام سلطنتی در كشور انگلستان تشریفاتی است و حتی ملكه این كشور فرماندارانی را برای سایر كشورها تعیین می‌كند و این درحالی است كه اصلا مشخص نیست مقام ملكه در انگلستان چه محدوده‌ای دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت:‌ برخی از مسئولان كشورمان فكر می‌كنند كه مقام رهبری در نظام جمهوری‌اسلامی ایران همانند مقام امپراطوری انگلیس بوده و تشریفاتی است.

وی افزود: برخی مسئولان كشورمان توقع دارند رهبری در مسائل مملكتی دخالت نكند و تنها به اموراتی چون انتخاب خطیب نمازجمعه بپردازد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی تاكید كرد: این مسئولان بر این امر معتقدند كه امام(ره) و جانشین ایشان، حالت تشریفاتی دارند و با این حال كه به ولایت فقیه احترام می‌گذارند، اما ته دلشان به ولایت‌فقیه اعتقادی ندارند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی‌(ره) در ادامه تصریح كرد: امام‌خمینی(ره) در معتقد بودن به ولایت‌فقیه در سخنانی فرمودند: رئیس جمهور منتخب مردم اگر از سوی ولی‌فقیه منصوب نشود طاغوت بوده و اطاعت از وی حرام است.

وی با اشاره به اینكه اعتقاد به ولایت فقیهی كه برخی از مسئولان دارند با اعتقاد امام‌خمینی‌(ره) به ولایت‌فقیه بسیار متفاوت است، خاطرنشان كرد: گاهی از روی احساس می‌گوئیم سخن امام‌خمینی(ره) در خصوص ولایت‌فقیه درست است، اما در خصوص معتقد بودن به ولایت‌فقیه باید پشتوانه عقلانی موجود باشد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی اظهار داشت: برخی از روحانیونی كه از سوی امام‌خمینی‌(ره) مسئولیت‌های مهمی داشتند، اكنون اعلام می‌كنند كه ما در زمان امام(ره) نیز به این اصل اعتقاد نداشتیم و تنها به امام‌خمینی(ره) احترام می‌گذاشتیم.

وی با طرح این سؤال كه اگر این شبهه در رسانه‌های خارجی و داخلی پرورش داده شود، با چه منطقی باید آنرا رد كرد؟، تاكید كرد: باید دانشمندان و نخبگان با زبان روز و ادبیات كنونی سیاسی این مسائل را تبیین كنند و مقابل این شبهه افكنی‌ها ایستاده و جواب دهن‌كجان را بدهند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی‌(ره) تصریح كرد: اینگونه فعالیت‌ها را باید شهیدان مطهری و بهشتی كه پایه‌گذار اعتقادات دینی بوده‌‌اند انجام می‌دادند، اما دشمنان نظام‌اسلامی این عزیزان را از ما گرفتند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان كشور ما متوجه شدند كه چه نخبگانی به درد انقلاب‌اسلامی می‌خورند و در نهایت آنها را به شهادت رساندند، اما به بركت خون این شهیدان و پس از طی 30 سال از انقلاب‌اسلامی، افرادی در طی ایجاد فلسفه وجودی طرح ولایت هستند.

وی با اشاره به اینكه اگر اساس نظام خود را تبیین نكنیم، حتی اگر موشك‌های قاره‌پیما هم بسازیم به موفقیت، حفظ و انسجام لازم نخواهیم رسید، تاكید كرد: دشمنان نظام‌اسلامی از شكست خود در فتنه اخیر تجربه‌هایی را كسب كرده است كه سعی دارند با استفاده از این تجربه‌ها فتنه‌های دیگری را پدید آورند كه باید هوشیار باشیم.

نظرات() 

تاریخ:چهارشنبه 23 تیر 1389-01:26 ب.ظ

نویسنده :کاربر

فتنه‌های اخیر انسان‌های نیمه هشیار را از چرت بیرون آورد

آیت‌الله مصباح یزدی در افتتاحیه طرح ولایت  
فتنه‌های اخیر انسان‌های نیمه هشیار را از چرت بیرون آورد

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تأكید كرد: فتنه اخیر شوكی در مردم و انسان‌های هوشیار ایجاد كرد و به انسان‌های نیمه هوشیار یادآور شد كه از چرت بیرون بیایند.


به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پانزدهمین دوره آموزش مقامی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) كه پیش از ظهر امروز چهارشنبه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: تردیدی نیست كه بزرگترین امتیاز انسان بر سایر مخلوقاتی كه می‌شناسیم این است كه انسان قدرت كسب علم، معرفت و بینش بیشتری دارد.

وی افزود: سایر موجودات هرچند كمابیش قدرت یادگیری دارند اما دایره یادگیری آنها محدود است و یادگیری آنها تؤام با ناآگاهی است.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینكه كسب علم و معرفت آگاهانه از امتیازات ویژه انسان است، خاطرنشان كرد: دایره علم معرفت بسیار وسیع است و هر روز گسترده‌تر شده و دارای شاخ و برگ‌های بیشماری می‌شود و كسب آن برای همه انسان‌ها تقریبا یكسان است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح كرد: انسان‌ها می‌توانند از علومی چون پزشكی، مهندسی و تجربی بهره‌مند شوند و نژاد، قومیت، اقلیم و مذهب هیچ دخالتی در كسب این علوم برای انسان ندارد.

وی افزود: دستاوردهای علومی چون پزشكی منحصر به شرق و یا غرب جهان نیست و در دوره‌ای از زمان كشورهای غربی نقش بیشتری در پیشبرد این علم داشتند و در دوره‌ای از زمان نیز كشورهای شرقی این علم را گسترش دادند.

آیت‌الله مصباح یزدی تاكید كرد: علومی كه در صنایع و تكنولوژی تاثیر دارند در اقلیم‌های مختلف منتشر شده‌اند و هیچ قومی به تنهایی نمی‌تواند ادعا كند كه این علوم را كشف كرده است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: بسیاری از اكتشافات علمی را كافران به خدا كشف كرده‌اند و سایر افراد از آن بهره‌مند شده‌اند اما یك سری از دانستنی‌ها دارای آهنگ و ویژگی‌ دیگری هستند.

وی با اشاره به اینكه رفاه بیشتر و پیشرفت‌های علمی تنها ابزار زندگی مادی بهتر نیست و محتوای آنها نشان می‌دهد كه مقوله دیگری را دنبال می‌كنند،افزود: این دست از دانستنی‌ها یا مستقیما و صریحا دارای دستورالعمل‌هایی هستند یا دستورالعمل‌هایی را توصیه می‌كنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح كرد: آن علومی كه با ارزش‌ها سروكار دارند و خوب و بدها را نشان می‌‌دهند آهنگ دیگری داشته و انسان‌ها در معتقد بودن به پایه‌های این علوم ارزشی متفاوت عمل می‌كند.

آیت‌الله مصباح یزدی تاكید كرد: در كشور ما افرادی هستند كه نسبت به این علوم ارزشی پایبندی لازم را ندارند اما اكثریت مردم كشور ما دغدغه‌های خوب بودن و بد بودن را دارا هستند.

وی با تاكید بر اینكه علومی كه با ارزش‌ها سروكار دارد با سایر علوم متفاوت هستند و خود متضمن ویژگی‌هایی به افراد هستند، خاطرنشان كرد: این علوم ارزشی به افراد هوشیاری می‌دهد و تضمین‌هایی را برای آنها در پی دارد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: علوم عملی كه با رفتار و اعمال انسان‌ها سروكار دارد،‌ ویژگی‌های خاصی داشته و جزء علوم انسانی هستند و در طبقه بندی علوم طبیعی و پایه قرار نمی‌گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: اگر فردی در رشته پزشكی متخصص باشد اما با علوم عملی و ارزشی آشنا نباشد می‌تواند در بین مردم محترم بوده و به وظیفه خود كه همان درمان بیماری‌های مردم است رسیدگی كند، اما نمی‌تواند پاسخی به بایدها و نباید‌های فعالیت‌ خود دهد.

وی افزود: برحسب مفاد علوم ارزشی همین فردی كه در رشته پزشكی تحصیل كرده و انسانی سالم است از نظر این علوم فرد خوشبختی نیست و این فرد مشكلاتی در زندگی دارد كه نشان‌دهنده نداشتن ایمان اوست.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاكید بر اینكه لازمه سعادت، خوشبختی ابدی است، خاطرنشان كرد: فردی ممكن است در این دنیا خوشبخت باشد اما به دلیل معتقد نبودن به علوم ارزشی در آن دنیا خوشبخت نخواهد بود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح كرد: ما جزو‌ انسان‌هایی هستیم كه علوم ارزشی را قبول داریم و بایدها و نباید‌هایی را قبول داشته باشیم و مهمتر از همه باید به خداوند معتقد بوده و به اوامرش عمل كنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینكه اختلاف اساسی نظام اسلامی ما با نظام‌های پیشین و سایر نظام‌های سیاسی دنیا در قبول علوم ارزشی است، تاكید كرد: نظام شاهنشاهی و سایر نظام‌های دنیا اعم از لیبرال و ... سعی داشته‌اند رفاه و امنیت را تنها در این دنیا برای مردم فراهم كنند اما هیچ یك از این نظام‌ها به عنوان نظام سیاسی اعتقاد ندارند كه اگر این نظام ارزشی مستقر باشد همه در آن دنیا خوشبخت خواهند شد و خوشبختی آنها هم ابدی خواهد بود.

آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: این نظام‌های سیاسی ادعای آزادی، دموكراسی و حقوق بشر را دارند اما می‌بینیم كه این مدعیان چه بلایایی بر سر انسان‌های دنیا می‌آورند.

وی در ادامه تاكید كرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر این اساس مبتنی شد كه باید سعادت دنیا و آخرت را تبیین كرده و ارزش‌های انسانی و الهی را در نظام خود پدید آورد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینكه فرمایشات امام خمینی (ره) باید واژه‌شناسی شود، خاطرنشان كرد: اگر فرمایشات امام خمینی(ره) واژه‌شناسی شود می‌بینیم كه بیشترین واژه كه ایشان به كار برده‌اند اسلام، خدای متعال و قرآن كریم بوده است.

آیت‌الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پسوند نام نظام جمهوری اسلامی نشاندهنده موجودیت نظام ما است و این پسوند تشریفاتی نیست.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینكه علوم انسانی و رشته‌هایی چون اقتصاد، جامعه‌شناسی، حقوق باید باشند اما باید به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف بالاتر كه همان كمال انسان است از آنها استفاده شود، تاكید كرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با غریزه عقلایی و به مقتضای طبیعی پیشرفت صنایع را وجه همت قرار دادیم و در سایر مقولات از قبیل سیاست خارجی، اقتصاد، امور بین‌الملل و ... فعالیت‌هایی داشتیم كه پس از 3 دهه نظام اسلامی ایران پیشرفت‌های چشم‌گیری را داشته است.

وی افزود: اما سؤال این است كه پیشرفت در این زمینه‌ها آیا لازم است؟ آیا رسیدن به این پیشرفت‌ها هدف جمهوری اسلامی است؟ یا اینها تنها وسیله‌ای هستند برای رسیدن به اهداف بالاتر؟

آیت‌الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح سؤالاتی در خصوص اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تصریح كرد:‌ برای چه زندگی می‌‌كنیم؟‌ برای چه انقلاب كردیم؟ آیا انقلاب ما مانند انقلاب‌های ماركسیستی بوده است؟‌ و یا متأثر از كودتا و یا اختلافات احزاب سیاسی بوده؟ و بدنبال چه هستیم؟ آیا انقلاب كردیم كه در زمینه‌های اقتصادی، نظامی و ... پیشرفت كنیم؟ آیا برای آنچه كه انقلاب كردیم به طور كامل یا نسبی به آن رسیده‌ایم؟‌ و در نهایت هدف واقعی ما چیست؟

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینكه انسان‌های عمیق و عاقل حتی با این سؤال‌ها هم قانع نخواهند شد، خاطرنشان كرد: با توجه به سؤالات مطرح شده می‌توانیم بگوئیم كه فتنه اخیر شوكی در مردم و انسان‌های هوشیار ایجاد كرد و به انسان‌های نیمه هوشیار یادآور شد كه از چرت بیرون بیایند.

نظرات() 

تاریخ:چهارشنبه 23 تیر 1389-01:00 ب.ظ

نویسنده :کاربر

میلاد

بسم رب الحسین

شعبان ماه وصال یار است و دیدن محبوبان عالم و حسین دردانه عالم معنا و عرفان میآید تا زمین را به یمن نگاه بی مثالش نورباران کند. و در این سال پر بلوا که به ایران و ایرانی ثابت شد " ایران شیعه خانه ی ماست، دیوار این خانه کج میشود ولی ما آنرا با انگشت خود نگه داشته ایم  ( امام زمان (ع) ) " میلاد فرزند ولایت ، با ولی فقیه زمان ، همزمان شد

http://fc08.deviantart.com/fs48/f/2009/230/5/0/ya_hosein005_by_asr_entezar.jpg


میلاد پر برکت امام حسین


وفرزندش  امام خامنه ای خجسته باد


http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/mhajavi/11.jpg

 

 

 

ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم      در ره عشق جگر دار تر از صد مردیم

هر زمان بوی خمینی به سر افتد مارا       دور سید علی خامنه ای میگردیم





نظرات() 

تاریخ:چهارشنبه 23 تیر 1389-08:59 ق.ظ

نویسنده :عمار

هیئت فقهی رهبرانقلاب وقف دانشگاه آزاد را خلاف شرع دانست

هیئت فقهی رهبرانقلاب وقف دانشگاه آزاد را خلاف شرع دانست

بنابر گفته دكتر شهاب الدین صدر، هیئت متخصصان فقهی و حقوقی مامور از طرف رهبر معظم انقلاب که سرپرستی آن را آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه بر عهده داشته است، وقف اموال دانشگاه آزاد را هم غیرقانونی و هم خلاف شرع تشخیص داده است.

به گزارش شبکه ایران، رهبر معظم انقلاب اخیرا در دو نامه جداگانه خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی - رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد- و دکتر احمدی نژاد -رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی- ضمن تاکید بر قانونی بودن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار توقف اجرای آن شدند و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد را نیز از تصرف مبنی بر وقف دانشگاه آزاد بازداشتند.
ایشان در عین حال امکان شرعی و قانونی وقف دانشگاه آزاد را نیز به هیئتی از متخصصان فقهی و حقوقی سپردند که تصمیم نهایی درباره دانشگاه آزاد و چالش میان هیئت مؤسس دانشگاه و شورای عالی انقلاب فرهنگی موکول به ارائه نظر هیئت یاد شده خواهد بود.
در همین راستا، امروز حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با شبکه ایران به نقل از شهاب الدین صدر، نائب رئیس مجلس، از مردود شدن موضوع وقف درباره دانشگاه آزاد خبر داد.
بنابر گفته صدر "هیئت متخصصان فقهی و حقوقی مامور از طرف رهبر معظم انقلاب که سرپرستی آن را آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه بر عهده داشته است، وقف اموال دانشگاه آزاد را هم غیرقانونی و هم خلاف شرع تشخیص داده است.

عباسپور برای اصلاح رویکردش تعهد اخلاقی داد

سلیمی در ادامه این مصاحبه به سومین جلسه اعضای کمیسیون آموزش درباره عباسپور اشاره کرد و گفت: اعضای کمیسیون آموزش در این جلسه انتقادات خود را نسبت به عملکرد عباسپور به طور شفاف مطرح کردندو معتقد بودند که مصوبه اخیر مجلس باعث شد جایگاه مجلس آسیب فراوانی ببیند.
وی با اشاره به اینکه انتقاد دیگر اعضای کمیسیون از مدیریت متمرکز عباسپور بود، تصریح کرد: وی بخشی از انتقادات را پذیرفت.
سلیمی گفت: با توجه به اینکه رهبر انقلاب نیز مطالبی را در مورد مسائل اخیر مربوط به دانشگاه ازاد مطرح کردند، بنا شد در مشی مدیریتی عباسپور در کمیسیون تغییراتی بوجود آید و رفتار و تعامل اعضای کمیسیون دچار تغییراتی شود و نیز نظر اعضا در تصمیم گیری ها مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: عباسپور تعهد اخلاقی داد تا انتقادات مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون را اصلاح نماید.
عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: با توجه به مسائل مطرح شده در این جلسه بنا شد عباسپور کمیسیون را به نحوی اداره کند که این شائبه بوجود نیاید که مجلس و کمیسیون تحت تاثیر برخی دستگاه ها قرار دارد.
سلیمی گفت: قرار شد فعلا به صورت موقت کمیسیون به همین نحو اداره شود و هر گونه انحراف به اطلاع هیات رئیسه برسد تا اقدامات لازم را انجام دهد.



نظرات() 

تاریخ:چهارشنبه 23 تیر 1389-08:58 ق.ظ

نویسنده :عمار

جهان از دست اسرائیل خسته است

جهان از دست اسرائیل خسته است

به گزارش خبرگزاری فارس، بنیامین الیعازر وزیر زیربنایی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه آحارنوت با حالتی بسیار افسرده و ناامید در مورد وضعیت انزوای این رژیم گفت: " جهان از دست ما خسته و ملول شده است و سیاست ما عملاً شكست خورده است.

وی افزود: این ما نیستیم كه غزه را محاصره كرده ایم، بلكه اسرائیل خود اكنون در محاصره و انزوای كامل قرار دارد و جهان از شنیدن شكایت های بسیار از دست ما خسته شده است.
وی گفت: الآن بعد از 63 سال از اشغال هیچ كس نمی خواهد به دنبال دلیلی باشد كه چرا ما به اشغال ادامه می دهیم! .
بن الیعازر فاش ساخت كه "وزیر زن سوئدی عالیرتبه رو به صورت من كرد و با پرخاش فریاد زد شما در اسرائیل یك دولت آپارتاید هستید و برنارد كوشنر هم به من گفت كه این وضع نمی تواند ادامه پیدا كند.
بن الیعازر اظهار داشت كه در خلال شركت در كنفرانس اقتصادی در دوحه مسئولین این كشور یك جمله به من گفتند و آن هم اینكه بهتر است شما این كشور را ترك كنید و به اسرائیل برگردید و وقتی هم مشغول صرف صبحانه در هتل بودیم سفیر یكی از كشورهای بزرگ و تاثیرگذار غربی یك جمله به من گفت كه شما در اسرائیل یك مشت حیوان هستید ... همه جهان نظرش به اسرائیل تغییر كرده اما در اسرائیل طوری با جهان برخورد می كنند كه گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است.



نظرات() 

تاریخ:چهارشنبه 23 تیر 1389-08:56 ق.ظ

نویسنده :عمار

از حکومت دینداران تا اسلام لیبرال

از حکومت دینداران تا اسلام لیبرال

هنگامی که محمد خاتمی صحنه کارزار انتخابات دهم را به میرحسین موسوی سپرد و خود از گردونه خارج شد، خیلی‌ها از اینکه در صورت احتمال ضعیف پیروزی موسوی، جریان تندرو اصلاحات با محوریت مجاهدین و مشارکت در حاشیه قرار خواهد گرفت و جریان چپ دهه شصت که هنوز نوای روحبخش امام (ره) را گم نکرده بود مسلط خواهد شد، ابراز رضایت می‌کردند، اما عده‌ای دیگر حضور موسوی را خطرناک‌تر از خاتمی می‌دانستند چرا که به قول ابطحی، موسوی هندوانه در‌بسته بود و معلوم نبود طی 20 سال زاغه‌نشینی سیاسی چه دگردیسی در افکار و رفتارش ایجاد شده است.

زیست مسلمانی یا جمهوری مسلمانان
آن روزی که در اولین نشست خبری‌اش شعار خود را «زیست مسلمانی» اعلام کرد، کسی متوجه نشد او چه می‌گوید و منظور او از زیست مسلمانی، ترجمه به‌روز شده «حکومت دینداران» در مقابل «حکومت دینی» و «جمهوری مسلمانان» در مقابل «جمهوری اسلامی» است. دو اصطلاحی که منافقین خلق و ملی ــ ‌مذهبی‌ها در اول انقلاب آن را برای تخطئه حکومت ولایی مطرح کردند و کسی با‌خبر نشد جزوه «زیست مسلمانی» موسوی که هیچ گاه انتشار عمومی نیافت، حاصل اتاق فکر مشاوران او طی 10 سال گذشته برای تئوری‌سازی مقابل تئوری ولایت فقیه حضرت امام (ره) بود، اگرچه به خاطر عدم استقبال از شعارهای اولین نشست خبری‌اش مجبور شد دست به دامن مجاهدین، مشارکت و ملی ــ مذهبی‌ها شود تا برایش خلق واژه کرده و مفهومی بسازند تا با یک شبه‌گفتمان ‌مدرنیته در مقابل تفکر دولت اصولگرا بایستد.
حلقه 20 ساله به کمک می‌آید
با تجهیز ستادهای موسوی به غول‌های جنگ روانی مجاهدین و مشارکت حالا نوبت شاگردان مکتب کیان و حلقه مجاهدین بود که طی دو دهه فعالیت در مرکز تحقیقات ریاست جمهوری در دولت‌های سازندگی و «اصلاحات» تمامی سناریوها را برای مخدوش کردن حکومت ولایی آزموده و با استمداد از انقلاب‌های رنگی چند سال اخیر جهان در کشورهای بلوک شرق انواع راهکارها را پیاده کرده بودند. این حلقه حدود هشت سال سابقه تئوریک محض داشت که طی حاکمیت هشت ساله اصلاحات، تجربیات عملی به آن تئوری‌های نظری محض افزوده شده بود و حال آماده بودند تا تمامی تئوری‌های عملی و نظری خود را برای غالب کردن کاندیدای خود در اختیار بگذارند.
گفتمان سازی کاذب
وضعیت ناامید کننده موسوی در نظرسنجی‌های فروردین و اوایل اردیبهشت 89 حلقه فکری او را به این نتیجه رساند که باید بتوانند به گفتمان‌سازی در مقابل گفتمان خدمت دولت نهم روی آورند و گرنه قافیه را باخته‌اند. اینجا بود که پیشنهاد تشکیل جنبش سبز به موسوی داده شد. با سوءاستفاده از رنگ سیادت، باورهای مذهبی مردم را بهترین فرصت برای خلق این گفتمان یافتند. البته برای جذب سایر اقشاری که گفتمان دینی کمرنگ‌تری داشتند، باید تعریف دیگری از جنبش سبز به آنان داده می‌شد. جنبشی که ایدئولوژی‌ ندارد و هرگونه ایدئولوژی غلط یا صحیح را می‌پذیرد. در این ایدئولوژی تکلیف جایگاهی نداشت، فقط حق بود که هر مسلکی می‌توانست با در آمدن در زیر چتر آن حق، نداشته خود را طلب کند.
ارائه شخصیتی کاتولیزه از امام (ره)
سناریوی دیگری که در اتاق فکر فتنه ریخته شد، معرفی کاندیدای اصولگرایان به عنوان کاندیدای بیت رهبری و موسوی به عنوان کاندیدای بیت امام (ره) بود تا بتوانند با القای این تقابل ساختگی از درون نیروهای انقلاب یارگیری کنند. اما از آنجا که جنبش بی‌هویت سبز میانه‌ای با گفتمان انقلابی امام (ره) نداشت ابتدا باید چهره‌ای از امام (ره) ارائه می دادند که هیچ گونه دافعه‌ای نداشت و همچون پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان فقط جاذبه‌ دارد و نهایتاً نقش یک معلم اخلاق را بر عهده داشته‌اند که احدالناسی درجهان حتی منافقین، سلمان رشدی و‌... از ایشان نرنجیده است.
ارائه قرائت رحمانی از دین
پس از زیر سؤال رفتن جنبش سبز و فضاحت‌های روز قدس، 13‌آبان، 16 آذر و عاشورا که منجر به طرد این شبه جنبش از قامت سیاست این سرزمین بود، مسئولان جنبش باید سعی می‌کردند که با گفتمان جدید به میدان آمده و نسبت به جذب نیرو اقدام کنند. اینجا بود که قرائت رحمانی از دین توسط میرحسین و همسرش در رسانه‌های ضد انقلاب انتشار یافت و بلافاصله محمد خاتمی نیز یکی دو روز بعد در دیدار جمعی از هواداران خود آن را بازگو کرد، بدون اینکه توضیح کاملی راجع به این واژه جدید ارائه دهند و بگویند که منظورشان اسلام لیبرال است که الفاظ آن را زیباتر کرده‌اند تا در جامعه دینی ما قابل‌ هضم گردد. در قرائت رحمانی از دین دیگر ایجاد مرز میان داخل و خارج مطرح نبود. واژه استکبارستیزی در این تفکر جایی نداشت، این دین همانند عرفان‌های کاذب به جای تکلیف، مشتی حرکت‌های کاریکاتوری را تجویز می‌کرد که در هر کسی یا هر تفکری دافعه ایجاد نمی‌کرد.
جایگزین کردن محکمات و متشابهات
رهبر معظم انقلاب در اولین سخنرانی‌‌های خود در کسوت ولایت فقیه، محکمات اندیشه جاویدان امام را مطرح کردند اما کمتر کسی باور می‌کرد ایشان 20 سال بعد مجبور شوند روز 14 خرداد و در سالروز رحلت امام (ره) بار دیگر به تبیین محکمات و متشابهات اندیشه امام (ره) بپردازند تا به عده‌ای که محکمات آن حکیم فرزانه را رها کرده و با تمسک به برخی تشابهات، به نظام می‌تاختند بیاموزند دنیاطلبی، آنان را به بیراهه کشانده است.



نظرات() 

تاریخ:چهارشنبه 23 تیر 1389-02:56 ق.ظ

نویسنده :کاربر

آبروی همه مسلمانان؛ اشك ما را چرا درآوردی؟!

آبروی همه مسلمانان؛ اشك ما را چرا درآوردی؟!
یكی از خطیبان قمی و شاعر آئینی این شهر، به مناسبت حال و هوای این روزهای كشور و سخنان تاریخی مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر تهران، شعری سروده است
شعر حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی به شرح زیر است:

دیشب این طبع، بی‌قرار شما
خواست عرض ارادتی بكند
دست كم از دل شكسته‌تان
واژه‌هایم عیادتی بكند
***
چشم بد دور، عمرتان بسیار
كس نبیند ملالتان آقا!
ما نمردیم خون دل بخوری
تخت باشد خیالتان آقا!
***
چیست روباه در مصاف شیر؟!
چه نیازی به امر یا گفته؟!
تو فقط ابرویی به هم آور
می‌شود خواب دشمن آشفته
***
هست خاموشی‌ات پر از فریاد
در تو آرامشی است طوفانی
«الذی انزل السكینه» تو را
كرده سرشار از فراوانی
***
واژه‌ها از لبت تراویدند
پرصلابت، پرعاطفه، پرشور
آفریدند در دل مردم
عزت، آمادگی، حماسه، حضور
***
این حماسه همه ز یمن تو بود
گرچه از آن مردمش خواندی
رهبرا! تا ابد ولی محبوب
در دل عاشقان خود ماندی
***
سهم دلدادگان تو سلوی
قسمتِ دشمنان تو سجیل
رهبری نیست در جهان جز تو
كه ز امت چنین كند تجلیل
***
نسل سوم چو نسل اول هست
با شعف با شعور با باور
جاری است انقلاب چون كوثر
هان! «فصل لربك وانحر»
***
گرچه در باغ سینه‌ات داری
لطف‌ها، مهرها، محبت‌ها
گفتی اما نمی‌روی چو حسین
تا ابد زیر بار بدعت‌ها!
***
ناگهان در نماز جمعه شهر
عطر محراب جمكران گل كرد
بغض تو تا شكست بر لب‌ها
ذكر یا صاحب الزمان (عج) گل كرد
***
جان ایران! چه شد كه جانت را
جان ناقابلی گمان كردی؟!
آبروی همه مسلمانان
اشك ما را چرا درآوردی؟!
***
جسم تو كامل است، ناقص نیست
می‌دهد عطر یك بغل گل یاس
دستت اما حكایتی دارد...
رَحِمَ اللهُ عَمِی العباس!



نظرات() 

تاریخ:چهارشنبه 23 تیر 1389-02:48 ق.ظ

نویسنده :کاربر

امت امام خامنه ای

http://www.irfreeup.com/images/odjdzy8ivvnr9585xlm9l.jpg


نظرات() 

تاریخ:چهارشنبه 23 تیر 1389-01:27 ق.ظ

نویسنده :کاربر

سایه شیطانی ابراج البیت بر سر بیت الحرام

    



صحبت های جناب آقای اسماعیل شفیعی سروستانی درباره ابلیسک و فراماسونری/مدت22 دقیقه/از دست ندهید!
برای دیدن عکس های بیشتر...کلیک کنید
2،6 مگابایت
دانلود کلیپ صوتی


نظرات() 

تاریخ:چهارشنبه 23 تیر 1389-01:14 ق.ظ

نویسنده :کاربر

بهلول

مرحوم بهلول گفته بود: من در طول مدت عمرم، امرا و صاحب منصبان زیادى را دیده ام؛ اما كسى را به لحاظ بى رغبتى به مقام و منصب دنیا، هم پاى «آقا» {آیت الله خامنه ای} ندیده ام.

 

 

بارزترین شباهت میان مروّجان كشف حجاب در مقطع فاجعه مسجد گوهرشاد با مروّجان امروز آن، سرسپردگى فكرى و فرهنگى به اجانب است و دقیقاً به همان دلیل كه مبلغان آن روز كشف حجاب، در تحقق هدفشان شكست خوردند، اینها هم نتیجه اى نخواهند گرفت.
اشاره:
پیرمرد، دنیایى است از خصال كمیاب و تجربه ها و ناگفته هاى شنیدنى. او در طلیعه تحصیل و در حالى كه
استعداد جوشان و طبع مستعد او نمایان گر آینده درخشانش بود، از نیل به رتبه فقاهت و اجتهاد كه غایت آمال تمامى طلاب است، چشم پوشید و با اراده و ایمانى كم مانند، در طریق مبارزه با حكومت وابسته و دیانت برانداز رضا خان گام نهاد. در مقطعى كه تنها دو دهه از حیات خویش را پشت سر نهاده بود، با درایت و دلیرى، قیام و خروش مردم مسلمان مشهد در مسجد گوهرشاد را هدایت كرد و پس از آن با تحمل سى سال زندان و تبعید در افغانستان، جلوه اى بارز از شكیبایى مجاهدان راه خدا را نمایان ساخت.


مجموعه اى از ویژگى هایى بى مانند و رازآلود فردى، چون دائم السفر و دائم الصوم بودن، حافظه قوى و نداشتن مسكن و مأوى و رژیم غذایى خاص، عافیت جسمانى را براى او، پس از سپرى كردن قریب به یك قرن از حیاتش، به ارمغان آورده بود. نام شیخ محمد تقى بهلول در تاریخ معاصر ایران، مترادف با حادثه كشتار مردم، در مسجد گوهرشاد است؛ فاجعه اى كه رژیم رضاخان در پى اعلام قانون كشف حجاب و قیام عمومى مردم مسلمان و غیرتمند ایران علیه آن، به بار آورد. در ادامه، پاى سخنان او درباره این حوادث كه در سال هاى آخر عمر خویش بیان كرده، مى نشینیم.



*آقاى بهلول! چند سال دارید؟
97 سال.

* چرا به این نام شهرت پیدا كردید؟


در كودكى براى زن ها منبر مى رفتم و همیشه بعد از درس و منبر، در اوقات فراغت، به بازى هاى كودكانه و بیشتر به بازى با حیوانات مى پرداختم. زن هاى محل هم مى گفتند نه به آن منبر و روضه ات و نه به این بازى گوشى هایت؛ رفتارهاى تو مثل رفتار بهلول زمان امام صادق علیه السلام است.


در سن 7 سالگى، قرآن را حفظ كردم. بیشتر خطبه هاى نهج البلاغه و خطبه فدكیه حضرت زهرا علیهاالسلام و اغلب دعاهاى صحیفه سجادیه و دعاهاى دیگر، نظیر ابوحمزه و بعضى از كتاب هاى درسى حوزه، نظیر الفیه ابن مالك، تهذیب المنطق و مطوّل و وافیه در اصول را حفظ هستم. همه دویست هزار بیت شعرى كه خودم گفته ام و پنجاه هزار شعر از شعراى دیگر، مثل سعدى و قصیده یوسف و زلیخاى جامى را هم از بر هستم.

* نمى توان با شما سخن گفت و از واقعه كشتار مسجد گوهرشاد، ذكرى به میان نیاورد؛ این رویداد، در چه بستر تاریخى اتفاق افتاد؟


واقعه كشف حجاب، لكه ننگى در تاریخ دوران سلطه رضاشاه است. این تصمیم رضاخان، در بسیارى از علما و متدینین، انگیزه ایجاد كرد تا در برابر حكومت بایستند. حضرت آیة الله حاج آقا حسین قمى به تهران سفر كرد تا رضاخان را از كشف حجاب برحذر دارد. شاه نه تنها جلو كشف حجاب را نگرفت، بلكه وى را در باغى بازداشت كرد. در آن وقت، من یك جوان 27 ساله بودم.


 

پس از دستگیرى آیة الله قمى، مؤلف مفاتیح الجنان، شروع كردند به دستگیرى مرتبطین با او و به دنبال گرفتن من هم بودند. در همان ایام، یك روز در حرم امام رضا علیه السلام، یك پلیس با لباس شخصى جلو آمد و در گوشم گفت: پلیس تو را مى خواهد؛ با من بیا! من تلاشى براى فرار نكردم و ایستادم. مردمى كه این شخص را مى شناختند، تدریجاً دور ما جمع شدند و به او گفتند: شیخ را كجا مى خواهى ببرى؟ به تدریج به جمعیت معترض افزوده شد و چند نفر پلیس هم به كمك پلیس دستگیر كننده من آمدند.

 

كم كم دو گروه داشتند با هم درگیر مى شدند كه خادمین حرم آمدند و یك راه حل میانه را پیشنهاد كردند. آنها گفتند: شما شیخ را در یكى از اتاق هاى حرم نگه دارید تا رئیس پلیس بیاید و درباره او تصمیم بگیرد. این، ظاهر قضیه بود و آنها مى خواستند شب، پس از پراكنده شدن مردم، مرا به پلیس تسلیم كنند.


براى این كه مردم دائماً از حالم باخبر باشند و متفرق نشوند، پشت شیشه اتاق ایستاده بودم. مردم هر لحظه تعدادشان زیادتر مى شد. در این هنگام، فردى كه لباس پهلوى بر تن داشت و كلاه شاپو سرش بود و بعدها فهمیدم «احتشام رضوى» است، به میان مردم آمد و گفت: اى مردم! شما كه حدوداً چهل هزار نفرید، از چهار نفر پلیس مى ترسید؟ چرا به اینها حمله نمى كنید تا شیخ را آزاد كنید؟ بعد در حالى كه فریاد یا حسین علیه السلام مى زد، كلاه شاپوى خودش را به زمین زد و گفت: لعنت بر این كلاه و به طرف اتاق پیش آمد. مردم نیز همراه او آمدند. پلیس مجبور به فرار شد و مردم مرا بر شانه هایشان گرفته، با صلوات و شعار مرگ بر پهلوى و مرگ بر انگلیس، به مسجد گوهرشاد منتقل كردند و بر روى منبر مسجد گذاشتند.

در میان این غوغا، رئیس اطلاعات شهربانى، خودش را به منبر رساند و به من گفت: شیخ! صحبت نكن. این جا بود كه مردم به او حمله كردند و او را زیر مشت و لگد گرفتند. پس از این كه مردم حدود 20 دقیقه بر علیه پهلوى و دار و دسته او شعار دادند، به آنها گفتم: ما باید خودمان را تقویت كنیم و آماده جهاد شویم و در راه آزاد شدن آیة الله قمى تلاش كنیم. فردا صبح هر كس مى خواهد جهاد كند، با هر نوع سلاحى كه مى تواند، به مسجد بیاید. كم كم به شب نزدیك مى شدیم. در آن شب، به ما جمع متحصن حمله نكردند؛ زیرا شهربانى مى بایست براى چگونگى برخورد با ما، از تهران دستور مى گرفت. آن طور كه در همان زمان فهمیدم، آن شب به رضاشاه تلگرام كرده بودند كه شخصى به نام بهلول، بر حكومت شوریده و در مسجد گوهرشاد، تحصن كرده، دستور چیست؟ او هم با آن روحیه قلدرمآبانه خود جواب داده بود: بهلول دیگر كیست؟ مسجد چیست؟ به اشد وجه به آنها حمله كنید! فرداى آن روز، هنگام اذان صبح كه جمعه هم بود، صداى شیپور آماده باش را كه از داخل پادگان نواخته مى شد، شنیدم.


سرانجام هنگامى كه ما در حال خواندن دعاى ندبه بودیم، حرم و مسجد را محاصره كردند و پس از آن، سربازان به ما حمله كردند. وقتى دستور آتش داده شد، یكى از افسران، خودكشى كرد تا مجبور به كشتن مردم نشود. یكى دیگر از سربازان مسلمان، به یكى از افسران شلیك كرد و او را كشت. این حادثه، موجب شد كه فرمانده لشكر، از تمرد سربازان دیگر بترسد و دستور عقب نشینى بدهد. بعد از دستور او، راه ورود به صحن و مسجد باز شد. هنگام عقب نشینى سربازان، مردم سه نفر از آنها را دستگیر كردند و 17 تفنگ هم از آنها به غنیمت گرفتند. به هر حال، جنگ اول با موفقیت ما تمام شد و آنها به لحاظ مسائل سیاسى، عقب نشینى كردند و از ما مهلت گرفتند كه سه روز به حال سكوت باشیم تا خواسته ما برآورده شود. در مرحله اول، 14 نفر از ما شهید شدند.


روز بعد از حمله اول، تظاهرات مردمى در خیابان هاى مشهد، در جهت تأیید ما و مخالفت با رژیم رضاخان، برقرار شد.


مردم در تهیه مایحتاج ما، خیلى كمك كردند. رژیم براى كاستن از این علاقه و اعتقاد مردم به ما، عده اى از افراد فاسق و دزد را به حرم فرستاد تا اموال زائرین را بربایند و با نسبت دادن این دزدى ها به نیروهاى ما، انقلابیون را بدنام كنند. پلیس در جواب اشخاصى كه اموالشان به سرقت مى رفت، مى گفت: الان شیخ بهلول حرم را در اختیار گرفته، بروید اموال خود را از او بخواهید؛ البته وقتى این افراد نزد من مى آمدند، از اموالى كه افراد مؤمن براى قیام هدیه كرده بودند، به آنها مى دادم. من وقتى دیدم كه بازار جیب برى به شكل غیرمنتظره اى در حرم گرم شده، به منبر رفتم و گفتم: اى جیب برها! شما سال هاست كه به این كار عادت كرده اید؛ اما در این روزها یك بار هم كه شده، براى رضاى خدا، با تعطیل كردن دزدى خود، براى ما مشكل درست نكنید؛ آخر هم دست به دعا برداشتم و گفتم: خدایا! دزدانى را كه در این روزها از دزدى اجتناب مى كنند، با شهداى روز جمعه محشور فرما كه مردم آمین گفتند. از آن لحظه به بعد، جیب برى در بین زائرین قطع شد. بعدها شنیدم كه دزدها، تعطیلى كارشان را به مدت موقت، تصویب كرده بودند.

* طبعاً پرسش بعدى ما، سؤال از بستر و كیفیت فاجعه مسجد گوهرشاد است.

تقریباً ساعت 12 نیمه شب بود كه با توجه به اخبار متوجه شدیم لشكرى را با امكانات سهم گین بسیج كرده اند تا نیروهاى مردمى از شهرها و دهات اطراف به ما نپیوندند. هواپیماهاى جنگى در پایگاه ها، در حال آماده باش بودند و توپ و تانك ها، به طرف صحن و مسجد، هدف گیرى شده بودند. من چون به كمك نیروهاى مردمى اطمینان داشتم، تصمیم گرفتم كه عقب نشینى نكنم؛ از این رو، به جمع آورى نیروها و آماده كردن آنها براى دفاع پرداختم. در هر در ورودى به مسجد و حرم، نیروهاى مسلحى را به رهبرى فردى كه به او اطمینان داشتم، گماشتم و مهم ترین در ورودى را به كسى سپردم كه بعدها فهمیدم او خیانت كار بوده است.

سرانجام نیروهاى رژیم، قبل از اذان صبح، دست به عملیات زدند و مواضع ما را با توپ و تفنگ متلاشى كردند. نیروهاى ما با همان سلاح سبكى كه در اختیارشان بود، مقاومت كردند. متأسفانه در این میان، آن فردى كه فرماندهى در ورودى اصلى را به او سپرده بودم، به نیروهاى تحت فرماندهى خود گفت: بهلول و یاران او دیوانه هستند؛ برویم دنبال زندگى مان و آن موقعیت مهم را رها كرد و دشمن هم از همان موضع نفوذ كرد. با از دست رفتن آن جبهه مهم، تصمیم گرفتیم تا از مسجد عقب نشینى كنیم و با رفتن به بیرون شهر، به نیروهاى مردمى كه از روستاها مى آمدند، ملحق شویم.


ادامه مطلب

نظرات() 

تاریخ:سه شنبه 22 تیر 1389-04:33 ب.ظ

نویسنده :کاربر

کودکان کودتا

این مهم نیست که بمانند یا بمیرند

مهم آن است که کودتا فرزندان خود را بلعید و خورد.

این مهم نیست که کودکان کودتا از ایران کوچ کنند یا نه

مهم آن است که نامحرمان با مرهم بیست و دو خرداد از قلب ها  رانده شدند.

این مهم نیست که کودکان کودتا قد کشند یا نه

مهم آن است که کودتا کودکان خود را سرافراز نکرد.

این مهم نیست که کودکان کودتا در آغوش چه کسی آرام گیرند

چون دیدند که کودهای امریکایی نیز بر رشدشان تاثیری نداشت.

این مهم نیست که کودکان کودتا دور هم بنشینند و لبخندزنان  آوای شادی سردهند

 مهم آن است که زخم های مانده بر پیکر غرب همچنان تازه مانده است.

این مهم نیست که کودکان کودتا دست به دامان کدام قدرت ها شده اند

مهم آن است که وجدان ها بیدار و آگاه گشته است.

این مهم نیست که کودکان کودتا در خلوت خویش چه می گویند و چه نقشه هایی می کشند

مهم آن است که دیگر سبز  رنگ آزادی نیست.

این مهم نیست که کودکان کودتا  زنده اند یا نه

مهم آن است که جنگ های شهری ، چنگی  در صورت هایشان و طبلی بر رسوایی هایشان گشت.

این مهم نیست که کودکان کودتا  شب ها راحت به دیدار خواب می روند یا نه

 مهم آن است که ۲۲ خرداد خواب را از چشمان غرب گرفت

این مهم نیست که کودکان کودتا با انقلاب چه کردند و چه می خواستند بکنند

 مهم آن است که دیدند انقلاب بازیچه ی  کودکان نیست.

این مهم نیست که کودکان کودتا در سر چه دارند

مهم آن است که در کودتای کودکان ، بی خردان بازنده اند.

این مهم نیست که کودکان کودتا ، کوتاه  اندیشند یا نه

مهم آن است عقل جمعی ایرانیان آنها را کنار زد.



نظرات() 

تاریخ:سه شنبه 22 تیر 1389-04:27 ب.ظ

نویسنده :کاربر

حاج احمد متوسلیان

 

 

بیانات شیوا و شنیدنی(دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان) در نماز جمعه مریوان پیرامون خودسازی و توحید

حجم : 395 كیلوبایت / فرمت mp3

مدت : 3 دقیقه و 20 ثانیه

دانلود كلیپ صوتی

 



نظرات() 



  • تعداد صفحات :5
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5  
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات